Checkatrade

Customer Reviews

Most Recent JobMost Recent Job
10

Finding a small leak coming from the bath/shower. Successfully found and stopped

Verified Review

A courteous friendly person dean explained the problem and solution clearly. He worked efficiently happy to recommend him

10

Installed new basin countertop unit

Verified Review

Dean removed an exisitng cloakroom basin unit, taking care and attention not to damage the surrounding area. A new 'like for like' basin was then installed. Very impressed with the end result

10

New Bathroom Fitted

Verified Review

Dean is a very personable and professional tradesman. His help, advice and craftsmanship has enabled us to totally transform our ancient and tired bathroom into a modern functionable room, maximising the usable features in the space available. The work has been completed to an exemplarary standard and although we added a couple of "tweaks" to the original requirement, the price remained as per the original estimate. Every day, once he had finished his work, Dean ensured that the house and workplace (bathroom) was left as tidy and clutter-free as possible. Highly recommended!

10

Internal plastering of listed outbuilding

Verified Review

This is the second stage for a large project Dean has been working on for us. Delighted with the finish.

9.75

Plumbing of sink, dishwasher and basin removal

Verified Review

Dean was a nice affable person and work was done to a high standard. Also carried out some work that was not part of the job. Would recommend

10

Maintenance to kitchen waste

Verified Review

Prompt and efficient repair, and friendly service. Would highly recommend!

9.75

Radiator hung

Verified Review

Radiator now back on the wall. Dean was extremely knowledgeable about the best way to go about hanging the radiator, given that the wall behind is not straight (!) and he also made everything was working before he left. Second time we have called on Dean and will be doing so again when needed.

10

New kitchen fitted

Verified Review

Phase 2 of large listed building project. New kitchen fitted to a great standard. Dean was very involved in the design of the kitchen and ensured we utilised all the space. Dean even accompanied me to help order the kitchen and gained us a discount. Can't wait for phase 3 and have the bathroom completed!

10

Downstairs loo

Brilliant work. Always wanted a downstairs loo in our house and Dean made it a reality. Efficient, tidy and great attention to detail.

5.75

Refit Small En suite Shower Room

Verified Review

There was a clear mismatch between the estimate and the time taken on the project (10 days estimated vs 7 days on site) with no reduction for this on the final invoice. When we queried this we were very disappointed with their response. They indicated the amount on the estimate was a fixed charge which clearly does not equate to the meaning of the word estimate! The company's T&Cs state Labour: The amount of time spent by Virginia Plumbing Enterprise Ltd carrying out work. We eventually received a reduction after significant emailing but it did not equate to 3 days. Materials very expensive.

Score Breakdown

Workmanship

5

Reliability & timekeeping

6

Tidiness

6

Courtesy

6

Reply from Virginia Plumbing Enterprise Ltd

We are sorry your experience didn’t match your expectations. It is an uncommon instance and we pride ourselves on customer satisfaction. There are however some inaccuracies to your account of events: Deductions were made and we responded straight away to your concerns in a polite and understanding manner. We then made a further deduction as a goodwill gesture and provided a full breakdown of material costs and Invoices to match. At no point did you claim you were unhappy with the work completed, timekeeping or manner so we are puzzled by your scoring. Large adjustments were made to the project with no notification to us and insufficient products were provided by you, however we still accommodated your needs in full. Checkatrade investigated this and you responded by saying you wanted no further action unless it was for bank details. It is clear that your intentions were to use Checkatrade as a threat to damage our business for financial gain.